Volmachtbedrijf
Als volmachtbedrijf zijn wij een snelle schakel tussen de assurantietussenpersoon en de verzekeringsmaatschappijen. Bij ons zijn diverse verzekeringen af te sluiten en wij bieden uitgebreide mogelijkheden van de verzekeringsmaatschappijen.Wij treden op als gevolmachtigd agent voor een aantal verzekeraars.
Klantbelang
Voor de gehele Thoma Groep is ons motto: uw belang is ons belang. Ook de volmacht is in uw belang. Omdat wij zelf bij volmacht de processen in de hand hebben, kunnen wij dankzij de volmacht efficiënter werken. Daardoor zijn we ook in staat meer tijd en energie te besteden aan uw belang. Dit is dan ook de reden dat wij de polis waar het kan bij één van onze volmachten onderbrengen.
Eigen producten
Door onze volmachten zijn wij in staat extra voorwaarden te bedingen. Zo heeft ons PrivéPakket betere voorwaarden dan het oorspronkelijke pakket. Ook is voor bepaalde regio’s de premie lager. Zonder volmacht was dit niet mogelijk geweest. Thoma Assuradeuren BV streeft er dus naar de volmacht zoveel mogelijk te gebruiken om voor u betere voorwaarden of een scherpere premie te regelen.
Beloning
Voor het overnemen van de werkzaamheden van onze volmachtgevers, zoals het offerte- en acceptatietraject, het opmaken van de polissen en het behandelen van schades, worden wij middels een bescheiden uitbestedingvergoeding, in verzekeringstaal tekencommissie genoemd, door de verzekeraars (volmachtgevers) betaald. Dit bedrag zit in de premie.
NVGA
Wij zijn lid van de Nederlandse Vereniging van Gevolmachtigde Agenten. Deze branchevereniging stelt enorm veel eisen aan ons als lid. De eisen gaan over onze bedrijfsvoering die goed en integer moet zijn, maar ook over de wijze waarop wij met onze partners omgaan.
Ook worden door de Afm eisen gesteld aan de vakbekwaamheid, de interne controle, onze financiële situatie (controle door een accountant) en de verschillende processen. Wij noemen er een paar: acceptatie, afgifte polissen, schadeafhandeling. U kunt meer hierover lezen op de website van de NVGA.
Tevens hebben wij de gedragscode onderschreven.
Klachtenbehandeling
Hoewel wij u altijd zo goed mogelijk van dienst proberen te zijn, is het mogelijk dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening.
In dat geval kunt u telefonisch of per mail via meldpuntklachten@thomagroep.nl contact opnemen met de directie. U ontvangt dan binnen 2 werkdagen schriftelijk een bevestiging van ontvangst van de klacht. Indien mogelijk wordt direct inhoudelijk gereageerd op de klacht. Vergt reactie meer voorbereidingstijd, dan ontvangt u uiterlijk 10 werkdagen na binnenkomst van de klacht een inhoudelijke reactie, telefonisch of schriftelijk.
Daarnaast zijn wij aangesloten bij het onafhankelijk klachtencollege Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) waar consumenten hun klacht kunnen voorleggen. Deze wordt dan door het Klachteninstituut onderzocht. Aan het indienen van een klacht zijn voor een consument geen kosten verbonden. Het adres van het instituut is: Kifid (Postbus 93257, 2509 AG Den Haag, telefoon 070 333 89 99, website www.kifid.nl, e-mail consumenten@kifid.nl). Bij klachten en/of geschillen kunnen deze ook worden voorgelegd aan de bevoegde rechter.
Het kan voorkomen dat er een geschil ontstaat tussen Thoma Assurantie- en Pensioenadviseurs of een onderbemiddelaar en Thoma Assuradeuren BV. In dat geval geldt ons protocol conflicterende belangen.
Serviceproviding
Onder de naam Berkelstaete Assuradeuren kunnen ook andere, niet aan Thoma gelieerde advies- en bemiddelingsbedrijven gebruik maken van onze volmachtproducten, zie ook www.berkelstaete.nl.
Aandeelhouder
PIB Group is aandeelhouder van Thoma Exploitatie BV en gelieerde ondernemingen (Thoma Groep).
